single

Przegląd programów lojalnościowych

Promocje w sklepach zobacz naszą aplikację i zainstalij w telefonie gazetki promocyjne !!

Jeśli będziemy analizować badania ankietowe dotyczące udziału naszych rodaków w programach lojalnościowych, z pewnością zwrócimy uwagę na deklarowany spadek zainteresowania nimi. Wiele osób posiada jednak karty stałego klienta w portfelach, warto więc zastanowić się nad tym, kiedy bycie lojalnym klientem opłaca się najbardziej.

Dane z Monitora Programów Lojalnościowych ARC Rynek i Opinia informują nas o tym, że w programach lojalnościowych uczestniczy ponad czterdzieści procent Polaków. I nawet, jeśli wcześniejsze statystyki informowały nas o większej liczbie, również ta jest imponująca. Co więcej, ponad połowa pytanych przyznaje, że uczestnictwo w takim programie wcale nie pozostaje bez wpływu na ich zachowania zakupowe.

Karty lojalnościowe w marketach

O tym, że programy lojalnościowe są opłacalne, może świadczyć choćby to, że interesują się nimi nawet te markety, które do tej pory nie zakładały stosowania takiej formy zabiegania o swoich klientów. Można się o tym przekonać choćby śledząc aktywność Biedronki – dyskont wcale nie tak dawno również zdecydował się bowiem na wprowadzenie karty dającej przywileje wiernym klientów.

Karty lojalnościowe w marketach

Karty w sklepach odzieżowych i drogeryjnych

Markety spożywcze to jednak nie jedyne podmioty, które promują programy lojalnościowe. Coraz częściej o podobnej aktywności można mówić także w kontekście sklepów odzieżowych. Tu przeważnie klienci zbierają punkty przyznawane im za odwiedzanie konkretnego sklepu i kupowanie jego produktów. Gdy ich ilość jest odpowiednia, można liczyć na zniżki niedostępne dla innych odbiorców.

Na korzyści płynące z bycia wiernym klientem można liczyć także w drogeriach. Tu największą popularnością wydają się cieszyć karty Hebe, które pozwalają na zakup wybranych produktów po wyjątkowo niskich cenach. Nie można jednak zapominać, że także inne drogerie starają się przygotowywać podobne oferty – często na w oparciu o zbliżone zasady.

Dziś programy lojalnościowe są już obecnie w niemal każdej branży. Mądrze wykorzystywane pozwalają przy tym na duże oszczędności.