single

Polacy stawiają na zakupy w dyskontach. Przyciągają ich niskie ceny

Firma badawcza ARC Rynek i Opinia w okresie od września 2016 roku do lutego 2017 roku przeprowadziła badanie metodą ankiety internetowej CAWI na reprezentatywnej grupie 2466 respondentów. Próba badawcza była reprezentatywna biorąc pod uwagę takie zmienne jak wiek i płeć badanych, a także wielkość miejscowości ich zamieszkania.  Jakie wnioski płyną z przeprowadzonych badań? 

Wyniki badań nie pozostawiają złudzeń co do tego, gdzie Polacy najchętniej robią zakupy. Okazuje się, że popularne w naszym kraju dyskonty pozostawiają konkurencje daleko z tyłu. Pytania ankietowe sprawdzały również m.in. spontaniczną świadomość istnienia sieci handlowych, średnie wydatki podczas jednorazowych zakupów, a także postrzeganie promocji z poszczególnych sklepach.  

Raport z badań wskazuje, że jako najtańsze sklepy postrzegamy Biedronkę oraz Lidla. Tuż za nimi – na trzecim stopniu podium uplasował się hipermarket Auchan. Najwyższe ceny produktów obowiązują natomiast zdaniem respondentów w sieci supermarketów Piotr i Paweł.  

Najbardziej znaną siecią handlową w naszym kraju okazała się Biedronka. Aż 80% badanych potrafiło wskazać tę markę w sposób spontaniczny, bez podpowiedzi ankietera. Znajomość Lidla miała miejsce w przypadku 68% respondentów, Tesco 63%, Auchan 49%, a Carrefour 42%.  

Badania sprawdzało również, jak często Polacy robią zakupy w poszczególnych miejscach. Jak się okazuje, ponad 50% z nas kupuje w Biedronce nie rzadziej niż raz w tygodniu. Do hipermarketów udajemy się na zakupy stosunkowo najrzadziej, bo co 2-3 tygodnie albo 1 raz w miesiącu.

Najtańsze dyskonty

Ile pieniędzy wydajemy na zakupy w sieciach handlowych? 

Pomimo stosunkowo rzadkich zakupów w hipermarketach, to właśnie w nich wydajemy jednorazowo najwięcej pieniędzy – średnio 122 zł. W dyskontach kupujemy przeciętnie za 84 zł, a w supermarketach pozostawiamy tylko 54 zł przy każdej wizycie.  

Siła dyskontów tkwi w promocji i reklamie 

Według danych portalu Wirtualnemedia.pl włodarze Lidla przeznaczyli na reklamę w trakcie 7 miesięcy 2017 roku aż 348 milionów złotych. Duża popularność dyskontów wiąże się również z częstymi promocjami. W opinii badanych to właśnie w tego typu sklepach można najczęściej trafić na atrakcyjne promocje.

Intermarche testuje nowy sklep "Power". To nowy wygląd oraz jeszcze więcej produktów bio.